CircuLaw logo
CircuLaw logo
Nieuws
FAQ
Contact

Let Google translate this website

Irrespective of the language of your choice this website is focusing on Dutch and European law in a Dutch context. Moreover, since all translations are automatic, we cannot be responsible for any mistakes in the translation. Please, contact us if you have any questions.

Top

Vond je deze pagina nuttig?

Jammer, vertel ons waarom niet, zodat we onze website kunnen verbeteren.

Bedankt voor je reactie!

Schrijf je in voor onze CircuLaw Nieuwsbrief

Zo ben je altijd op de hoogte van het laatste CircuLaw-nieuws.

Doe met ons mee

Heb je vragen, wil je je ervaringen delen of wil je een wetsanalyse laten uitvoeren op een circulair thema of casus?

Impact report 2024

Circulaw heeft stevige circulaire intenties, maar maken we ook echt circulaire impact? Dat hebben we voor je uitgezocht. Download nu ons impact report!

Volg ons op:

Productketens

  • Bouw
  • Consumptiegoederen
  • Biomassa en Voedsel
  • Maakindustrie
  • Kunststoffen

Over CircuLaw

  • Wat is CircuLaw?
  • Waarom CircuLaw?
  • Wie maken CircuLaw?
  • Vraag en antwoord

Impact report 2024

Circulaw heeft stevige circulaire intenties, maar maken we ook echt circulaire impact? Dat hebben we voor je uitgezocht. Download nu ons impact report!

Schrijf je in voor onze CircuLaw Nieuwsbrief

Zo ben je altijd op de hoogte van het laatste CircuLaw-nieuws.

Doe met ons mee

Heb je vragen, wil je je ervaringen delen of wil je een wetsanalyse laten uitvoeren op een circulair thema of casus?

Volg ons op:

Welkom bij CircuLaw. Deze website is volop in ontwikkeling. In deze versie testen we de techniek, opzet en inhoud van de site. Het is mogelijk dat de inhoud van de site incompleet is of fouten bevat. Dat betekent dan ook dat aan de inhoud van deze site geen rechten kunnen worden ontleend. We horen graag wat je ervan vindt, wat je anders zou willen, wat je mist en natuurlijk horen we ook graag waar je blij van wordt. Stuur je feedback op deze testversie.


Legal data & content managed with support fromSanity logo
  • Contact
  • Disclaimer/Beta
  • Privacy
  • Cookies
homepage decoration
  • Home
  • consumptiegoederen
  • consumententextiel
  • instrumenten

Lijst van alle consumententextiel instrumenten

Vorige: CategorieVolgende: Overheidsbevoegdheid

Overheidslaag

Categorie

Invloed

Juridische houdbaarheid

R-Ladder

Filter Op:
    18 resultaten gevonden voor: in Instrumenten.
    1. consumententextiel
      Beleid

      Stimuleer de circulariteit van consumentenkleding met een convenant

      Met een convenant kun je de betrokkenheid van een brede en diverse groep partijen waarborgen en samenwerking stimuleren. Dat kun je inzetten om circulariteit van consumentenkleding te stimuleren.

      Juridische houdbaarheid
      Gemiddeld
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk
      R-ladder
      R1 - R2 - R3 - R4 - R5 - R6  
      Juridische houdbaarheid
      Gemiddeld
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk  
      R-ladder
      R1 - 
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
      consumententextiel
      Beleid

      Stimuleer de circulariteit van consumentenkleding met een convenant

      Met een convenant kun je de betrokkenheid van een brede en diverse groep partijen waarborgen en samenwerking stimuleren. Dat kun je inzetten om circulariteit van consumentenkleding te stimuleren.

      Juridische houdbaarheid
      Gemiddeld
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk  
      R-ladder
      R1 - 
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
    2. consumententextiel
      Beleid

      Geef kindtegoed op stadspas voor duurzame kleding

      Door op een stadspas kindtegoed voor duurzame of tweedehands kledingwinkels te zetten, ontmoedig je als gemeente de aanschaf van fast fashion.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Beperkt
      Overheidslaag
      Gemeentelijk
      R-ladder
      R3 - R4  
      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Beperkt
      Overheidslaag
      Gemeentelijk  
      R-ladder
      R3 - 
      R4  
      consumententextiel
      Beleid

      Geef kindtegoed op stadspas voor duurzame kleding

      Door op een stadspas kindtegoed voor duurzame of tweedehands kledingwinkels te zetten, ontmoedig je als gemeente de aanschaf van fast fashion.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Beperkt
      Overheidslaag
      Gemeentelijk  
      R-ladder
      R3 - 
      R4  
    3. consumententextiel
      Beleid

      Voer een reclameverbod in tegen fast fashion

      Weer reclame voor fast fashion in de buitenruimte door een reclameverbod.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Gemeentelijk
      R-ladder
      R1 - R2  
      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Gemeentelijk  
      R-ladder
      R1 - 
      R2  
      consumententextiel
      Beleid

      Voer een reclameverbod in tegen fast fashion

      Weer reclame voor fast fashion in de buitenruimte door een reclameverbod.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Gemeentelijk  
      R-ladder
      R1 - 
      R2  
    4. consumententextiel
      Beleid

      Neem een reclameverbod voor fast fashion op in de APV

      Neem een reclameverbod voor fast fashion op in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV).

      Juridische houdbaarheid
      Gemiddeld
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Gemeentelijk
      R-ladder
      R1 - R2  
      Juridische houdbaarheid
      Gemiddeld
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Gemeentelijk  
      R-ladder
      R1 - 
      R2  
      consumententextiel
      Beleid

      Neem een reclameverbod voor fast fashion op in de APV

      Neem een reclameverbod voor fast fashion op in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV).

      Juridische houdbaarheid
      Gemiddeld
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Gemeentelijk  
      R-ladder
      R1 - 
      R2  
    5. consumententextiel
      Beleid

      Stel een vestigingsbeperking in voor kledingverkoop in het omgevingsplan

      Door het invoeren van een vestigingsbeperking voor textielverkoop in het omgevingsplan kun je het aantal winkels dat kleding verkoopt, beperken.

      Juridische houdbaarheid
      Beperkt
      Invloed
      Beperkt
      Overheidslaag
      Gemeentelijk
      R-ladder
      R1 - R2 - R3 - R4 - R5 - R6  
      Juridische houdbaarheid
      Beperkt
      Invloed
      Beperkt
      Overheidslaag
      Gemeentelijk  
      R-ladder
      R1 - 
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
      consumententextiel
      Beleid

      Stel een vestigingsbeperking in voor kledingverkoop in het omgevingsplan

      Door het invoeren van een vestigingsbeperking voor textielverkoop in het omgevingsplan kun je het aantal winkels dat kleding verkoopt, beperken.

      Juridische houdbaarheid
      Beperkt
      Invloed
      Beperkt
      Overheidslaag
      Gemeentelijk  
      R-ladder
      R1 - 
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
    6. consumententextiel
      Beleid

      Krijg met een informatieplicht inzicht in afgedankt textiel door bedrijven

      Met een informatieplicht in het omgevingsplan kunnen gemeenten informatie vragen van bedrijven over de hoeveelheden textielafval en afgedankte voorraad.

      Juridische houdbaarheid
      Gemiddeld
      Invloed
      Hoog
      Overheidslaag
      Gemeentelijk
      R-ladder
      R1 - R2 - R3 - R4 - R5 - R6  
      Juridische houdbaarheid
      Gemiddeld
      Invloed
      Hoog
      Overheidslaag
      Gemeentelijk  
      R-ladder
      R1 - 
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
      consumententextiel
      Beleid

      Krijg met een informatieplicht inzicht in afgedankt textiel door bedrijven

      Met een informatieplicht in het omgevingsplan kunnen gemeenten informatie vragen van bedrijven over de hoeveelheden textielafval en afgedankte voorraad.

      Juridische houdbaarheid
      Gemiddeld
      Invloed
      Hoog
      Overheidslaag
      Gemeentelijk  
      R-ladder
      R1 - 
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
    7. consumententextiel
      Beleid

      Verplicht gescheiden aanbieden van textiel in de afvalstoffenverordening

      Verplicht inwoners in de afvalstoffenverordening om hun textiel gescheiden in te leveren.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Beperkt
      Overheidslaag
      Gemeentelijk
      R-ladder
      R1 - R2 - R3 - R4 - R5 - R6  
      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Beperkt
      Overheidslaag
      Gemeentelijk  
      R-ladder
      R1 - 
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
      consumententextiel
      Beleid

      Verplicht gescheiden aanbieden van textiel in de afvalstoffenverordening

      Verplicht inwoners in de afvalstoffenverordening om hun textiel gescheiden in te leveren.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Beperkt
      Overheidslaag
      Gemeentelijk  
      R-ladder
      R1 - 
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
    8. consumententextiel
      Subsidie

      Stel subsidieregeling op voor circulair consumententextiel

      Door een subsidieregeling op te stellen kunnen innovatieve oplossingen voor circulair consumententextiel worden gestimuleerd.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk
      R-ladder
      R1 - R2 - R3 - R4 - R5 - R6  
      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk  
      R-ladder
      R1 - 
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
      consumententextiel
      Subsidie

      Stel subsidieregeling op voor circulair consumententextiel

      Door een subsidieregeling op te stellen kunnen innovatieve oplossingen voor circulair consumententextiel worden gestimuleerd.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk  
      R-ladder
      R1 - 
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
    9. consumententextiel
      Beleid

      Neem maatregelen voor het verminderen van textiel op in een omgevingsprogramma

      In een omgevingsprogramma kun je maatregelen opnemen om circulariteit van textiel te bevorderen.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Beperkt
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk
      R-ladder
      R1 - R2 - R3 - R4 - R5 - R6  
      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Beperkt
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk  
      R-ladder
      R1 - 
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
      consumententextiel
      Beleid

      Neem maatregelen voor het verminderen van textiel op in een omgevingsprogramma

      In een omgevingsprogramma kun je maatregelen opnemen om circulariteit van textiel te bevorderen.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Beperkt
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk  
      R-ladder
      R1 - 
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
    10. consumententextiel
      Inkoop

      Hanteer circulaire eisen in aanbesteding voor inzamelbedrijf

      Door circulaire eisen te stellen in een aanbesteding voor een inzamelbedrijf, wordt de markt gedwongen om circulariteit mee te nemen in de inschrijving en daarna in de uitvoering van de aanbesteding.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Gemeentelijk
      R-ladder
      R2 - R3 - R4 - R5 - R6  
      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Gemeentelijk  
      R-ladder
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
      consumententextiel
      Inkoop

      Hanteer circulaire eisen in aanbesteding voor inzamelbedrijf

      Door circulaire eisen te stellen in een aanbesteding voor een inzamelbedrijf, wordt de markt gedwongen om circulariteit mee te nemen in de inschrijving en daarna in de uitvoering van de aanbesteding.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Gemeentelijk  
      R-ladder
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6