CircuLaw logo
CircuLaw logo
Nieuws
FAQ
Contact

Let Google translate this website

Irrespective of the language of your choice this website is focusing on Dutch and European law in a Dutch context. Moreover, since all translations are automatic, we cannot be responsible for any mistakes in the translation. Please, contact us if you have any questions.

Top

Vond je deze pagina nuttig?

Jammer, vertel ons waarom niet, zodat we onze website kunnen verbeteren.

Bedankt voor je reactie!

Schrijf je in voor onze CircuLaw Nieuwsbrief

Zo ben je altijd op de hoogte van het laatste CircuLaw-nieuws.

Doe met ons mee

Heb je vragen, wil je je ervaringen delen of wil je een wetsanalyse laten uitvoeren op een circulair thema of casus?

Impact report 2024

Circulaw heeft stevige circulaire intenties, maar maken we ook echt circulaire impact? Dat hebben we voor je uitgezocht. Download nu ons impact report!

Volg ons op:

Productketens

  • Bouw
  • Consumptiegoederen
  • Biomassa en Voedsel
  • Maakindustrie
  • Kunststoffen

Over CircuLaw

  • Wat is CircuLaw?
  • Waarom CircuLaw?
  • Wie maken CircuLaw?
  • Vraag en antwoord

Impact report 2024

Circulaw heeft stevige circulaire intenties, maar maken we ook echt circulaire impact? Dat hebben we voor je uitgezocht. Download nu ons impact report!

Schrijf je in voor onze CircuLaw Nieuwsbrief

Zo ben je altijd op de hoogte van het laatste CircuLaw-nieuws.

Doe met ons mee

Heb je vragen, wil je je ervaringen delen of wil je een wetsanalyse laten uitvoeren op een circulair thema of casus?

Volg ons op:

Welkom bij CircuLaw. Deze website is volop in ontwikkeling. In deze versie testen we de techniek, opzet en inhoud van de site. Het is mogelijk dat de inhoud van de site incompleet is of fouten bevat. Dat betekent dan ook dat aan de inhoud van deze site geen rechten kunnen worden ontleend. We horen graag wat je ervan vindt, wat je anders zou willen, wat je mist en natuurlijk horen we ook graag waar je blij van wordt. Stuur je feedback op deze testversie.


Legal data & content managed with support fromSanity logo
  • Contact
  • Disclaimer/Beta
  • Privacy
  • Cookies
homepage decoration
  • Home
  • consumptiegoederen
  • bedrijfskleding
  • instrumenten

Lijst van alle bedrijfskleding instrumenten

Vorige: CategorieVolgende: Overheidsbevoegdheid

Overheidslaag

Categorie

Invloed

Juridische houdbaarheid

R-Ladder

Filter Op:
    11 resultaten gevonden voor: in Instrumenten.
    1. bedrijfskleding
      Inkoop

      Neem milieukosten op in een subgunningscriterium

      Door milieukosten op te nemen in een subgunningscriterium, verlaag je de negatieve milieu-impact van bedrijfskleding.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk
      R-ladder
      R2 - R3 - R4 - R5 - R6  
      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk  
      R-ladder
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
      bedrijfskleding
      Inkoop

      Neem milieukosten op in een subgunningscriterium

      Door milieukosten op te nemen in een subgunningscriterium, verlaag je de negatieve milieu-impact van bedrijfskleding.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk  
      R-ladder
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
    2. bedrijfskleding
      Inkoop

      Hanteer circulaire subgunningscriteria bij inkoop van bedrijfskleding

      Door circulaire subgunningscriteria toe te passen in een aanbesteding, wordt de markt gedwongen om circulariteit mee te nemen in de inschrijving en daarna in de uitvoering van de aanbesteding.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk
      R-ladder
      R2 - R3 - R4 - R5 - R6  
      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk  
      R-ladder
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
      bedrijfskleding
      Inkoop

      Hanteer circulaire subgunningscriteria bij inkoop van bedrijfskleding

      Door circulaire subgunningscriteria toe te passen in een aanbesteding, wordt de markt gedwongen om circulariteit mee te nemen in de inschrijving en daarna in de uitvoering van de aanbesteding.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk  
      R-ladder
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
    3. bedrijfskleding
      Inkoop

      Organiseer samen met andere overheden een aanbesteding voor circulaire bedrijfskleding

      Overheden kunnen samen de inkoop van circulaire bedrijfskleding aanbesteden voor een groter inkoopvolume. Dit leidt tot kennisdeling en meer investeringsbereidheid bij inschrijvers.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk
      R-ladder
      R2 - R3 - R4 - R5 - R6  
      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk  
      R-ladder
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
      bedrijfskleding
      Inkoop

      Organiseer samen met andere overheden een aanbesteding voor circulaire bedrijfskleding

      Overheden kunnen samen de inkoop van circulaire bedrijfskleding aanbesteden voor een groter inkoopvolume. Dit leidt tot kennisdeling en meer investeringsbereidheid bij inschrijvers.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk  
      R-ladder
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
    4. bedrijfskleding
      Inkoop

      Circulaire bedrijfskleding aanbesteden na marktconsultatie

      Door een marktconsultatie krijgen aanbestedende diensten meer kennis van specifieke producten. Dat biedt kansen om binnen de textielmarkt innovatie te stimuleren en effectief circulair in te kopen.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk
      R-ladder
      R2 - R3 - R4 - R5 - R6  
      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk  
      R-ladder
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
      bedrijfskleding
      Inkoop

      Circulaire bedrijfskleding aanbesteden na marktconsultatie

      Door een marktconsultatie krijgen aanbestedende diensten meer kennis van specifieke producten. Dat biedt kansen om binnen de textielmarkt innovatie te stimuleren en effectief circulair in te kopen.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk  
      R-ladder
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
    5. bedrijfskleding

      Pas concurrentiegerichte dialoog toe in aanbesteding

      Pas een concurrentiegericht dialoog toe om met de markt te verkennen welke oplossingen er zijn om bedrijfskleding zo circulair mogelijk in te kopen. Vervolgens kan je de opdracht aanpassen aan ontwikkelingen waar marktpartijen potentie in zien.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk
      R-ladder
      R2 - R3 - R4 - R5 - R6  
      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk  
      R-ladder
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
      bedrijfskleding

      Pas concurrentiegerichte dialoog toe in aanbesteding

      Pas een concurrentiegericht dialoog toe om met de markt te verkennen welke oplossingen er zijn om bedrijfskleding zo circulair mogelijk in te kopen. Vervolgens kan je de opdracht aanpassen aan ontwikkelingen waar marktpartijen potentie in zien.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk  
      R-ladder
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
    6. bedrijfskleding
      Inkoop

      Stimuleer de circulariteit van bedrijfskleding met een innovatiepartnerschap

      Bij een aanbesteding voor bedrijfskleding op basis van een innovatiepartnerschap stimuleer je de markt om nieuwe technieken en innovaties te verkennen en ontwikkelen.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Beperkt
      Overheidslaag
      Europees - Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk
      R-ladder
      R2 - R3 - R4 - R5 - R6  
      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Beperkt
      Overheidslaag
      Europees - Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk  
      R-ladder
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
      bedrijfskleding
      Inkoop

      Stimuleer de circulariteit van bedrijfskleding met een innovatiepartnerschap

      Bij een aanbesteding voor bedrijfskleding op basis van een innovatiepartnerschap stimuleer je de markt om nieuwe technieken en innovaties te verkennen en ontwikkelen.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Beperkt
      Overheidslaag
      Europees - Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk  
      R-ladder
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
    7. bedrijfskleding
      Inkoop

      Stel inkoopbeleid op voor circulaire bedrijfskleding

      In een inkoopbeleid kan een overheidsinstantie criteria over circulaire bedrijfskleding vastleggen. Daar moeten alle inkopers binnen die instantie zich aan houden.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Hoog
      Overheidslaag
      Europees - Nationaal - Provinciaal
      R-ladder
      R1 - R2 - R3 - R4 - R5 - R6  
      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Hoog
      Overheidslaag
      Europees - Nationaal - Provinciaal  
      R-ladder
      R1 - 
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
      bedrijfskleding
      Inkoop

      Stel inkoopbeleid op voor circulaire bedrijfskleding

      In een inkoopbeleid kan een overheidsinstantie criteria over circulaire bedrijfskleding vastleggen. Daar moeten alle inkopers binnen die instantie zich aan houden.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Hoog
      Overheidslaag
      Europees - Nationaal - Provinciaal  
      R-ladder
      R1 - 
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
    8. bedrijfskleding
      Inkoop

      Besteed bedrijfskleding aan ‘as a service’

      Door bedrijfskleding aan te besteden als dienst blijft één bedrijf verantwoordelijk voor de kleding gedurende de hele levenscyclus: voor onderhoud, reparatie en eventueel voor hergebruik bij einde contract.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Gemeentelijk
      R-ladder
      R1 - R2 - R3 - R4 - R5 - R6  
      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Gemeentelijk  
      R-ladder
      R1 - 
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
      bedrijfskleding
      Inkoop

      Besteed bedrijfskleding aan ‘as a service’

      Door bedrijfskleding aan te besteden als dienst blijft één bedrijf verantwoordelijk voor de kleding gedurende de hele levenscyclus: voor onderhoud, reparatie en eventueel voor hergebruik bij einde contract.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Gemeentelijk  
      R-ladder
      R1 - 
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
    9. bedrijfskleding
      Inkoop

      Eis een circulair keurmerk in een aanbesteding

      Door een circulair keurmerk te eisen in een aanbesteding wordt de markt gedwongen om circulariteit van bedrijfskleding mee te nemen in de inschrijving, én in de uitvoering van de aanbesteding.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk
      R-ladder
      R2 - R3 - R4 - R5 - R6  
      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk  
      R-ladder
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
      bedrijfskleding
      Inkoop

      Eis een circulair keurmerk in een aanbesteding

      Door een circulair keurmerk te eisen in een aanbesteding wordt de markt gedwongen om circulariteit van bedrijfskleding mee te nemen in de inschrijving, én in de uitvoering van de aanbesteding.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Gemiddeld
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk  
      R-ladder
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
    10. bedrijfskleding
      Inkoop

      Zet in op circulaire bedrijfskleding met een raamovereenkomst

      Door het gebruik van een raamovereenkomst kunnen overheden ambitieuze en langdurige afspraken maken over circulaire inkoop en reparatie van bedrijfskleding.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Hoog
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk
      R-ladder
      R2 - R3 - R4 - R5 - R6  
      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Hoog
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk  
      R-ladder
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6  
      bedrijfskleding
      Inkoop

      Zet in op circulaire bedrijfskleding met een raamovereenkomst

      Door het gebruik van een raamovereenkomst kunnen overheden ambitieuze en langdurige afspraken maken over circulaire inkoop en reparatie van bedrijfskleding.

      Juridische houdbaarheid
      Hoog
      Invloed
      Hoog
      Overheidslaag
      Nationaal - Provinciaal - Gemeentelijk  
      R-ladder
      R2 - 
      R3 - 
      R4 - 
      R5 - 
      R6